Интерактивност вашег рада има и димензију друштвене ангажованости. На шта њиме, у овом контексту, желите да укажете?
Кроз интерактивност и могућност партиципације путем мобилних апарата или ВР сетова, овим пројектом желео сам да подстакнем публику на активно истраживање и реинтерпретацију значења зграде, а то доприноси ширем друштвеном дијалогу о значају очувања и адаптације културног наслеђа. Ова интерактивна димензија није само естетски упечатљива већ и потенцијално трансформишућа за публику која постаје кокреатор у дигиталном простору. На тај начин, Светлосни ток демонстрира како уметност може служити као мост између прошлости и будућности, тако што пружа нови контекст разумевања за локалну заједницу и шире друштво.
Због занемаривања, ми данас немамо много индустријског наслеђа, али оно што је остало требало би да сачувамо. Можемо да му дамо и неку другачију намену, као што се то понекад ради. Међутим, треба рећи да је појава концепта индустријског наслеђа чак и у развијеним земљама новијег датума. Тек негде седамдесетих добијамо назнаку шта би то могло да буде, али како би оно требало да функционише дефинисано је тек Даблинским споразумом из 2011. године. Као што сам поменуо, наш закон још увек не предвиђа тако нешто. И управо тај статус „чардака ни на небу ни на земљи“ који индустријско наслеђе има у нашем законодавном систему покушао сам да илуструјем измештањем „Снаге и светлости“ у виртуелно окружење. Желео сам да омогућим посетиоцима Музеја науке и технике једно место на којем ће увек моћи да се врате „Снази и светлости“, независно од даље судбине самог објекта.
Поменули сте и другачију намену коју би могло да има индустријско наслеђе. Какву би намену, рецимо, могла да има зграда некадашње термоелектране „Снага и светлост“?
На првом месту, то је културолошки веома важна зграда која се налази на Дорћолу, уз саму реку. Можете да у оквиру тог зеленог комплекса осмислите веома занимљив и богат културни програм, али и да сачувате биљни и животињски свет који се ту појавио као последица деиндустријализације. Другим речима, уместо да ту зидате некакав луксузни стамбени и пословни простор, можете да направите жив простор који у себи има другачији културолошки осврт. Није баш све у граду везано за „квадрате“, ваљда има још нешто што је битно. Другим речима, цео тај заокружени простор могао би да буде искоришћен за еколошки пројекат који би сачувао флору и фауну, а тиме уједно и постао препознатљиво место савременог живота града на обали.
Исто тако, можете зграду и сав тај бетон који је већ ту да искористите другачије. Замислите да „Снага и светлост“ постану нека врста културног центра или музеја Николе Тесле, простор који излази на Дунав и пружа вам могућност да, рецимо, у њему излажете занимљиве, интерактивне светлосне инсталације. Наравно, могућа су и другачија решења. Али ако будемо следили логику новца, резултат ће бити тотална девастација индустријског наслеђа.