Facebook Instagram You tube
нов 27 2023 - нов 27 2023

РАЗГОВОР НА ТЕМУ КВАНТНИ КОМПЈУТЕР ЗА СТВАРАОЦЕ

Date
  • нов 27 2023 - нов 27 2023

Location

24. новембар 2023. године, у 18 часова, Галерија играчака, Добрачина 51.

Говорила је Наташа Скулт, оснивач и директор компаније МиТале за продукцију видео игара, интерактивни дизајн и гејмификацију (Финска)

Наташа ће говорити о револуцији у развоју рачунарске технологије – квантном рачунару, на којем она ради већ неколико година.

Наташа ће посетиоце упознати са његовим карактеристикама и могућностима, с обзиром да квантни компјутер не користи класичне рачунарске чипове, класичне процесоре нити меморијске чипове, већ користи феномен у физици познат као квантна суперпозиција. Сваки задатак квантни рачунар решава готово тренутно (неколико милиона пута брже од класичних рачунара). Наташа ће посетиоце упознати са његовим могућностима при стварању интерактивног дизајна, дизајна игрица, ВР и слично.

Наташа Скулт рођена је 1984. године у Београду. Магистрирала је на Факултету примењених уметности Универзитета уметности у Београду, одсек зидна уметност, на ком је претходно била студент генерације (дипломе и награде Фондације „Бранко Шотра” и „Александар Томашевиц́”), а 2009. године била је добитница српске националне награде „Св. Сава”, за посебан допринос развоју образовања у Србији.

Докторанд је на Универзитету у Турку (Финска). Оснивач је и директор компаније МиТале из Финске, која се бави продукцијом видео игара, интерактивним дизајном и гејмификацијом. Члан је финске и међународне индустрије игара, председница удружења W Лове Гамес и председница-емеритус ИГДА (Интернатионал Гаме Девелопер Ассоциатион). Поред индустријског ангажмана, активна је у академским истраживањима интерактивног дизајна са квантним рачунарством, предаје курсеве из дизајна игара и дигиталне уметности на Универзитету у Туркуу.

Област деловања:

Наташа Скулт бави се темом интерактивног приповедања у прављењу видео игре базираној на квантном компјутеру. Оваква пракса увелико се користи у индустријама од маркетинга и ПР-а до развоја софтвера и игара, уједно захтевајуц́и мултидисциплинарни приступ у дизајну интеракције, избору платформе и приступачности у примању, разумевању и интеракцији на смислен начин са датим садржајем. У овом пројекту Наташа жели да истражи тренутно најбоље праксе у интерактивном приповедању са најновијим доступним технологијама и њихове перформансе са специфичним захтевима квантног компјутера. Вец́ина тема којима се Наташа бави у вези је са за интерактивним приповедањем, визуелним  и наративним дизајном, игрификацијом и коришц́ењем технологија за игре ван забавног бизниса (а које у себи и даље остају забавне). Њена стручност је у раду са ИП адресама и брендовима трец́их страна, посебно у креирању игара заснованих на познатом бренду.

уторак - недеља 11-18ч

300 динара – појединачна карта 500 динара – породична карта

Музеј науке и технике Скендербегова 51 11158 Београд (Градски превоз: трамваји 2, 5, 10, аутобуси 26, 79)